Οι Διαδρομές

Οι διαδρομές έχουν αφετηρία την κεντρική πλατεία των Γόμφων. Οι αγώνες των 20χλμ 7χλμ κινούνται στους πρόποδες του όρους, σε μονοπάτια ,δασικούς και αγροτικούς δρόμους ήπιας κλήσης.

Αναλυτικά :

«Αρχαίοι Γόμφοι» :

Powered by

Wikiloc

Στην προσπάθεια μας να κάνουμε τις διαδρομές πιο όμορφες και πιο ευχάριστες για τους αθλητές, κάναμε κάποιες αλλαγές στη διαδρομή των 20 χιλιομέτρων, η οποία θα κινείται πιο κοντά στο λόφο φέτος.

Η διαδρομή με αφετηρία την κεντρική πλατεία του χωριού, ακολουθεί ασφαλτόδρομο για τα πρώτα 850μ. όπου γίνεται η είσοδος σε αγροτικό χωμάτινο δρόμο άνευ κλίσης και συνεχίζει για απόσταση 2,8 χλμ. μέχρι να συναντήσουμε την πρώτη ανηφόρα. Έπειτα και για απόσταση 1,8 χλμ συνεχίζεται η πορεία σε αγροτικό ανώμαλο δρόμο (ανηφόρες – κατηφόρες ήπιων κλίσεων) μέχρι να μπούμε στο 1ο μονοπάτι μήκους 300μ. και ανηφορικής κλίσης.

Η διαδρομή συνεχίζει διασχίζοντας αγροτικό ανηφορικό δρόμο μήκους 850μ και ήπιας κλίσης, όπου συναντάει το 2ο τεχνικό μονοπάτι θετικής κλίσης. Παράλληλα με το παραπάνω κομμάτι και στα δεξιά μας, είμαστε σε θέση να διακρίνουμε τμήματα του τείχους της Αρχαίας Πόλης! Στο τέρμα αυτού, τη συνέχεια της διαδρομής συμπληρώνει αγροτικός δρόμος 300μ. που οδηγεί στην κορυφή του λόφου. Από αυτό το σημείο, αρχίζει το 3ο κατηφορικό μονοπάτι 250μ. , το οποίο χρήζει προσοχής σε σημείο στο μέσο του, λόγω ολισθηρότητας. Ολοκληρώνοντας και αυτό το κομμάτι, ακολουθεί για 200μ πορεία αγροτικού δρόμου και συναντάει την είσοδο του 4ου κατηφορικού, τεχνικού μονοπατιού, μήκους 600μ, το οποίο χρήζει προσοχής ανά σημεία, λόγω κλίσεων του εδάφους. Τη συνέχεια διαδέχεται αγροτικός δρόμος άνευ κλίσεως και για απόσταση 800μ.

Έπειτα, συναντάμε την είσοδο του 5ου ανηφορικού μονοπατιού, μήκους 800μ και το τέλος αυτού ακολουθεί κυκλική πορεία στο βουνό μήκους 3,9χλμ με πανοραμική θέα προς την οροσειρά της Πίνδου, το Θεσσαλικό κάμπο και τα  Άγραφα καθώς και των Πόλεων της Πύλης και Μουζακίου. Εν συνεχεία μπαίνουμε σε μικρό ανηφορικό μονοπάτι (5ο) 300μ. , οδηγώντας μας σε δασικό δρόμο τον οποίο ακολουθούμε για λίγα μέτρα μέχρι να μπούμε ξανά στο 6ο μονοπάτι μήκους 400μ. ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Στην αρχή του, συναντάμε ένα στενό – τεχνικό πέρασμα που δεν πρέπει να αμελήσουμε. Στο τέλος του παραπάνω τεχνικού μονοπατιού μπαίνουμε πάλι σε αγροτικό δρόμο ο οποίος διέρχεται από την Αρχαία Πόλη των Γόμφων και ακολουθούμε για 1χλμ. Πλευρικά του δρόμου διατηρούνται περιφραγμένα τμήματα της αρχαίας αγοράς της πόλης καθώς και θεμέλια αρχαίων οικειών. Ολοκληρώνοντας και την παραπάνω απόσταση, μπαίνουμε στο 7ο και τελευταίο μονοπάτι το οποίο ακολουθούμε για 500μ. και καταλήγουμε σε δασικό δρόμο μήκους 1,5 χλμ όπου η διαδρομή θα ακολουθήσει ανηφορική – κατηφορική πορεία.

Σ’ αυτό το σημείο το ορεινό κομμάτι τελειώνει και το υπόλοιπο συνεχίζει για 2,9χλμ σε αγροτικούς χωματόδρομους μέχρι τον τερματισμό.

«Φίλιππος Β’»:

Η διαδρομή με αφετηρία την κεντρική πλατεία του χωριού, ακολουθεί ασφαλτόδρομο για τα πρώτα 850μ. όπου γίνεται η είσοδος σε αγροτικό χωμάτινο δρόμο άνευ κλήσης και συνεχίζει για απόσταση 900μ. Σ’ αυτό το σημείο ακολουθεί περιμετρική κίνηση του λόφου «Σπανούρα» για 500μ. οδηγώντας μας σε μεγάλο βοσκοτόπι, μέσα στο οποίο τρέχουμε για άλλα 1100μ. ώσπου συναντάμε και την πρώτη ανηφόρα δασικού δρόμου και μήκους 200μ. Φτάνοντας στην κορυφή του λόφου, η διαδρομή συνεχίζει κατηφορική – ανηφορική πορεία μικρών υψομετρικών διαφόρων για απόσταση 1,2 χλμ. αφήνοντας πίσω το υδραγωγείο του χωριού και το εξωκλήσι του Αγ. Δημητρίου. Το επόμενο 1,3χλμ κινείται σε αγροτικό δρόμο. Τέλος, καταλήγουμε σε ασφαλτόδρομο ο οποίος οδηγεί στο τερματισμό και έχει μήκος 900μ.

Τρισδιάστατη αποτύπωση – Υψομετρικές (κλικ για μεγέθυνση)

«Κάρπιος Διόνυσος»:

Κυκλική πορεία ενός χιλιομέτρου εντός του οικισμού των Γόμφων.